Дрогобич
C
Спецтеми Коронавірус

Ворог не полишає спроби підірвати основи української державності та розхитати ситуацію в країні. Однією з державних структур, яка твердо протистоїть цим загрозам, є Служба безпеки України.

Поданий до парламенту пакет законопроектів, які стосуються розвідувальної діяльності, підкинув дров у полум’я недовіри громадян до вітчизняних спецслужб. Зокрема, зважаючи на постійні провали, то з незаконним прослуховуванням, то зі сканадальними плівками, новина що Нацгвардія перетворюється на орган розвідки, розбурхала громадськість.

У законопроєкті Службу безпеки України виключили з переліку розвідувальних органів


Верховна Рада підтримала за основу у повторному першому читанні законопроєкт №2412-д «Про розвідку».
Ворог не полишає спроби підірвати основи української державності та розхитати ситуацію в країні. Однією з державних структур, яка твердо протистоїть цим загрозам, є Служба безпеки України.
За нього проголосували 233 нардепи.

Зокрема, проєкт спрямовано на вдосконалення правових та організаційних засад функціонування розвідки, діяльності розвідувальних органів України та інших суб’єктів розвідувального співтовариства, підвищення ефективності їхньої взаємодії, а також забезпечення соціального та правового захисту співробітників розвідувальних органів і осіб, залучених до конфіденційного співробітництва з цими органами. Він має замінити чинний наразі закон «Про розвідувальні органи України».



Так, у документі приведено у відповідність з Конституцією України норму, згідно з якою РНБО координує і контролює діяльність органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони.

Тож ЗМІ та активна громадськість у соцмережах почали активно обговорювати перспективи для простих українців убезпечити себе та близьких від свавілля правоохоронців. Адже, на думку деяких громадян, свій робочий час, оплачений платниками податків, силовики витрачають на зловживання службовим становищем.

У законопроєкті Службу безпеки України виключили з переліку розвідувальних органів, натомість, з метою координації діяльності та попередження міжвідомчих конфліктів органу спеціального призначення з правоохоронними функціями та розвідувальних органів СБУ визначена як суб’єкт розвідувального співтовариства.

Крім того, у проєкті закону визначено механізм створення парламентського комітету, до повноважень якого належатиме забезпечення контрольних функцій Ради за діяльністю суб'єктів розвідувального співтовариства.

Як повідомлялося, раніше в Раді анонсували, що 16 січня народні депутати розглянуть у першому читанні законопроєкт про розвідку і законопроєкт про внесення змін до закону «Про службу зовнішньої розвідки».


Нещодавно експерти з питань національної безпеки та розвідки під час брифінгу розкрили таємницю щодо того, яка насправді найбільша загроза нацбезпеці очікує державу та чому вона є в рази страшнішою за корупцію.


Положення проекту насправді розширюють функції Нацгвардії, передбачаючи можливість залучати її окремі підрозділи до виконання окремих розвідувальних завдань, а також у межах, визначених законодавством, провадити інформаційно-аналітичну діяльність. Крім того, планується, що Нацгвардія не може бути самостійним органом розвідки, натомість вона стає суб’єктом розвідувального товариства. На думку експертів, це не те саме, що перетворитися на розвідувальний орган.

Водночас, як наголосив керівник департаменту комунікацій Міністерства внутрішніх справ Артем Шевченко, наразі існують особливості, які створили передумови для необхідності саме в таких законодавчих формулюваннях. Адже військовослужбовців постійно залучають до активних дій, зокрема й тих, що пов’язані з розвідкою. Проте, як наголосив представник головного управління розвідки Міністерства оборони Микола Красний, не варто плутати військову розвідку з воєнною, адже це різні поняття.

Військові експерти наголошують, що повноважень більше, ніж потрібно для захисту державних інтересів України, Нацгвардія не отримала. І жодних можливостей, аби, прикриваючись потребами розвідки, купувати будиночки десь за кордоном, вони не матимуть. Принаймні законних.

Підтримав колег і член Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Роман Костенко. Адже, на його думку, реформа правоохоронних і розвідувальних органів у турборежимі не можлива.

Як наголосив парламентар, нечіткість формулювань, зазначених у проекті, буде усунена відповідною правкою. Одначе варто розуміти, що Нацгвардія, яка в мирний час належить до сил безпеки, під час війни переходить під керівництво міністра оборони.

Загалом усі досвідчені фахівці погодились, що дим, роздмуханий в Інтернеті, був без вогню. Натомість виявилося, що існують і більш важливі питання, які потребують обговорення.

Шкідлива спецпропаганда


«Цей законопроект не готувався в турборежимі, водночас ми вперше бачимо нормально побудовану архітектуру розвідувальної спільноти в Україні», — наголосив екс-радник голови СБУ Ярослав Антоняк. На його думку, те, що громадськість має безліч претензій до очільників деяких відомств, не повинне ставати причиною для позбавлення спеціальних державних органів належних їм функцій.

Борці з корупцією наголошували на величезних можливостях для зловживань керівниками правоохоронних органів, але не озвучували правових підстав. Адже нині Нацгвардія вже має розвідувальний орган у власній структурі, а саме — Державну прикордонну службу. Фактично міністр внутрішніх справ координує роботу прикордонників, хоча вони фактично є самостійним органом, який звітує виключно перед головнокомандувачем. Утім, за посадою
міністр входить до складу Ради національної безпеки і оборони, через що є споживачем розвідінформації.

Без гучних заяв парламентарів також не обійшлося. Як зазначив Р.Костенко, там, де стоїть питання щодо забезпечення державних інтересів, корупція повинна стояти аж ніяк не на першому місці. На його думку, побоювання, що міністр внутрішніх справ спустить таємний бюджет не за призначенням, не є достатньою підставою, щоб позбавляти спеціальні органи необхідних їм повноважень.

Чим займаються спецслужби?


Наразі в центрі уваги певного кола зацікавлених осіб перебуває питання реформи української спецслужби. Складається враження, що зацікавлені не в реформі, а знищенні…

Нагадаємо, що спецслужба – це потужна державна структура, основною задачею якої є забезпечення безпеки Держави. І на відміну від інших правоохоронних органів (МВС тощо), діяльність спецслужб в жодній країні світу повністю не регламентується у відкритому офіційному правовому полі, адже це послабляє її ефективність по відношенню до спецслужб інших держав. Україна – здається, одна з небагатьох країн світу, яка не лише жорстко регламентує діяльність всіх правоохоронних органів згідно з вітчизняним та міжнародним законодавством, а й постійно слідкує за результатами діяльності спецслужб і звітує про них перед суспільством. Давайте також не забувати, що все це наразі відбувається в часи, коли частина території нашої Держави знаходиться під окупацією, а частина – анексована сусідом.

І як би це не звучало парадоксально, однак без розуміння, що побудова працюючого механізму державної безпеки неможлива без спільного благополуччя, відданості Державі, справедливого покарання, Україна не зможе гідно відстояти свої території і перетворитися на процвітаючу країну.

До функцій будь-якої спецслужби, в тому числі й СБУ, відносяться:


1. Забезпечення безпеки політичної системи держави – захист суверенітету держави, соціально-політичної стійкості, конституційності, цілісності, нормального функціонування його головних державоутворюючих інститутів і механізмів. Забезпечення безпеки вищого державного керівництва і збереження інформації, яка становить державну таємницю.

2. Економічна і політична розвідка – формування повної інформаційної картини політичних (економічних) подій, процесів і їх взаємозв’язку. Виявлення справжніх мотивів і ролі іноземних держав в цих процесах. Визначення потенціалу основних політичних гравців (іноземних держав) на зацікавлених (актуальних) напрямках – сили, засоби, терміни. Збір інформації, аналіз і прогноз дій основних зовнішньополітичних гравців.

3. Контррозвідка – забезпечення сукупності заходів щодо перешкоджання і максимальному ослаблення впливу іноземних розвідок на території підвідомчого держави. Ускладнення діяльності іноземних розвідок зі збору інформації на ключових соціально-політичних, економічних, науково-промислових, зовнішньополітичних – стратегічно важливих напрямках державної діяльності.
Ворог не полишає спроби підірвати основи української державності та розхитати ситуацію в країні. Однією з державних структур, яка твердо протистоїть цим загрозам, є Служба безпеки України.
Тож чому такий ажіотаж з приводу функціоналу СБУ?!


Давайте розглянемо методи роботи деяких спецслужб світу!

Ізраїльська спецслужба «Шабак»
здійснює функції контррозвідки і внутрішньої безпеки – протидія тероризму і шпигунству, захист державної таємниці, охорона стратегічно важливих об’єктів. Має особливо високий рівень конспіративності, усвідомлення службового обов’язку перед державою, глибоку відданість інтересам Ізраїлю, радикальність і оригінальність методів по відношенню до погроз і ворогів держави, феноменальне поєднання прагматизму, волі та наполегливості в досягненні поставлених цілей, сильну кадрову, підготовчу і методологічну школу.

Керівництво діяльністю ФСБ РФ здійснюється безпосередньо президентом Росії. Враховуючи це, а також методи досягнення геополітичних цілей РФ, коментування методів, сил, фінансових вливань потужного механізму російських спецслужб не вважається за доцільне, адже ті заходи, до яких вдаються російські спецслужби (теракти, пандемії тощо навіть по відношенню до своїх громадян) не вкладаються не лише в норми законів, а й в голові будь-якої адекватної людини.

Орган внутрішньої державної безпеки США – ФБР
відповідає за безпеку держави, нації і президента США, проведення контррозвідувальної, антитерористичної та протидиверсійної діяльності.

МІ-5 (Служба національної безпеки і контррозвідки Великобританії) вважається однією з найпотужніших спецслужб у світі, невіддільна від британської політики.
Ворог не полишає спроби підірвати основи української державності та розхитати ситуацію в країні. Однією з державних структур, яка твердо протистоїть цим загрозам, є Служба безпеки України.
МГБ КНР (Міністерство громадської безпеки Китаю) займається питаннями внутрішньої державної безпеки, а саме політичним розшуком, контррозвідкою тощо. Для МГБ КНР характерне продовження жорсткої державної політики з контролю, виявлення і придушення (!!!) будь-яких загроз по відношенню до державного устрою і політичної влади КНР.

Пакистанська міжвідомча розвідка і контррозвідка ISI також відома високим рівнем конспіративності, не обмежуючи себе в методах (відомо й про віртуозні техніки провокацій, й організаційно-технічну підготовку «війн чужими руками», наявність диверсійних груп).

Чесно кажучи, перелік можна доповнити ще десятком потужних спецслужб, проте це вже не має сенсу. Адже ми бачимо, що у всіх них є спільні риси – захист будь-якими засобами та силами державної безпеки, високий рівень конспіративності (жодних цифр щодо кількості, щодо заробітної плати тощо), та всебічна підтримка керівництвом країни!

Тож вкотре виникає риторичне питання: що не так з СБУ? Чому у відкритому доступі перебуває інформація щодо кількості співробітників? Чому кожна пересічна людина вважає можливим для себе обговорювати необхідну кількість співробітників для захисту країни та властивість/невластивість функцій спецслужбам? Обговорювати шляхи і терміни реформування СБУ…

Люди, над цим питанням працюють найкращі українські та міжнародні фахівці, тож залиште у спокої українську спецслужбу!


Віримо, що реформаторські кроки, які наразі вживаються, не лише сприятимуть зміцненню та покращенню роботи української спецслужби, а й повернуть повагу до СБУ та її співробітників!

На сучасному етапі СБУ активно бере участь на Сході України, захищаючи нашу державу від російських агресорів. За останнім соціологічним опитуванням, саме СБУ належить до кола тих державних інституцій, які користуються найбільшим рівнем довіри населення.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм ім'ям.

комментарів

Ваше ім'я: *
Ваш e-mail: *

Підписатись на коментарі

Код: оновити, якщо не видно коду
Введіть код: