Дрогобич
C
Спецтеми Коронавірус

КОМУ, ЩО, І СКІЛЬКИ НАЛЕЖИТЬ?

Під час проведення понеділкової наради Дрогобицької міської ради чинного мера Дрогобича Олексія Васильовича Радзієвського запитали: «Як Ви дивитеся на ті колізії та перипетії, що відбуваються нині на ВАТ НПК- «Галичина» з втручанням державних силових структур (зокрема «Беркута»)? ». На що Олексій Васильович відповів: «Історія з ВАТ НПК- «Галичина» - це історія про те, як обкрадалася державна казна. Сьогодні такий потужний колись та знаний у країні завод перетворився у «перевалочну» базу для нафтопродуктів. Від цього у дрогобичан лише один результат – сморід у місті, забруднення екології та розбиті важковаговиками, що перевозять нафтопродукти до своїх господарів, дороги (особливо натерпілася від цього безчинства вулиця Трускавецька). Чому без відома громади міста оці важкі бензовози, перевозячи до місця призначення світлі нафтопродукти, вщент розбивають наші дороги, які ми ремонтували не за кошти горе-махінаторів, що обкрадали державну казну. А за державний кошт та наші з вами гроші».

КОМУ, ЩО, І СКІЛЬКИ НАЛЕЖИТЬ?
(таким Дрогобицькитй нафтопереробний завод був до "правління" Ігоря Коломойського)

Мабуть, давно вже пора запропонувати новому голові правління ради залишків того заводу, який залишився після «правління» екс-керівника ВАТ «НПК-Галичина» Олександра Лазорка, ставленика одного з найбагатших підприємців України Ігоря Коломойського, який очолював Дрогобицький нафтопереробний завод з 28 лютого 2006 року, до цього займав аналогічну посаду на НПЗ «Нафтохімік Прикарпаття», збудувати для задоволення власних потреб об’їзну дорогу зі сторони Борислава ? Обидва цих підприємств належать ФПГ «Приват». У 2008-у році Ігор Коломойський погрожував зупинити свої західноукраїнські нафтопереробні заводи, якщо уряд не виконає його вимоги, як інформував свого часу УНІАН.

Перше вимога полягала у тому, що влада повинна була продовжити заводам Коломойського дозвіл на випуск дизпалива низької якості. Друге - уряд повинен був негайно узгодити договір з азербайджанською компанією «SOCAR» на постачання каспійської нафти через Одеса-Броди в аверсному режимі, тому що без цієї сировини західноукраїнські заводи «Привату» нібито не можуть далі працювати.

За словами О. Лазорка, на початку вересня Мінпаливенерго відмовилося продовжувати дію технічних умов виробництва дизельного палива низької якості (з вмістом сірки не більше 0,5%). "В результаті цього ми вимушені використовувати тільки низькосіркову сировину, а у ситуації, що склалася, зможемо розраховувати тільки на переробку західноукраїнської нафти, що зараз у принципі і відбувається",- заявляв п. Олександр. За його словами, запасів нафти вистачить лише на місяць, після чого підприємство зупиниться.

КОМУ, ЩО, І СКІЛЬКИ НАЛЕЖИТЬ?
(таку руїну маємо сьогодні)

Подібна ситуація складалася і на другому підприємстві, яке належить Коломойському. За словами О. Лазорка, «Нафтохімік Прикарпаття» також може зупинити виробництво до кінця місяця. У результаті зупинки двох підприємств роботу втратять близько 3,5 тисяч осіб.

У Мінпаливенерго відповідальність за продовження дозволу на випуск низькоякісного палива перекладають на Держспоживстандарт. За словами заступника міністра палива та енергетики Бурзу Алієва, попередній дозвіл на продовження терміну дії технічних умов Мінпаливенерго дало.

Держава продовжувала дозвіл виробляти неякісне паливо Дрогобицькому і Надвірнянському НПЗ протягом чотирьох років. Натомість Коломойський обіцяв побудувати установки гідроочистки дизельного палива, які допомогли б виробляти більш якісну продукцію. Поправки до стандартів палива, які дозволяють цим НПЗ випускати паливо низької якості, розробляв НДІ «МАСМА». Директор інституту Олег Швидкий пояснює відмову від продовження терміну дії спеціальних технічних умов орієнтацією на європейську якість палива.

Крім того, для «Привату» невирішеним залишалася питання з підписанням договорів про перекачку імпортної нафти через Одеса - Броди. Це, за словами п. Лазорка, є причиною того, що завод у 2008-у році працював лише на 30%.

Нагадаємо, у жовтні 2008-у року уповноважений Президента з міжнародних питань енергетичної безпеки Богдан Соколовський заявив, що уряд не виконав рішення РНБО про забезпечення роботи магістрального нафтопроводу Одеса-Броди в аверсному напрямку, чого вимагав Коломойський.У свою чергу уряд виступив проти того, щоб замовником прокачування нафти були спочатку офшорна компанія «Milbert Ventures Inc», зареєстрована на Віргінських островах, а потім – «Укрнафта».

КОМУ, ЩО, І СКІЛЬКИ НАЛЕЖИТЬ?

Результат правління Коломойського у Дрогобичі відомий – завод перетворився на руїну. Надходження до місцевого бюджету від цієї руїни зменшилося до 10-и разів. А у свій час питома вага нафтопереробного заводу Дрогобича у масштабах області доходила до 40 відсотків надходжень в бюджет Львівської області. Не варто забувати і те, що місту від нафтового підприємства належить 25 % акцій. Своя доля акцій є і Кабінету Міністрів України. А свого уряд не подарує… Тому, на сьогодні, як відзначив під час понеділкової наради Олексій Радзієвський, обов’язково треба остаточно визначитися з фондом державного майна України – кому, що, і скільки належить? І точно встановити розподіл власності на майна на ВАТ НПК- «Галичина». Все це зараз потрапило у поле зору відповідних силових структур. Маємо надію, що вони усе належним чином з’ясують, а уряд прийме відповідне рішення.

КОМУ, ЩО, І СКІЛЬКИ НАЛЕЖИТЬ?

P.S. Навесні цього року міськвиконком звернувся з проханням до керівництва ВАТ НПК - «Галичина» посприяти їм у видачі пального для потреб комунальних підприємств та пожежної частини Дрогобича. Адже у всіх регіонах України, де функціонують нафтопереробні заводи, їх керівники турбується станом справ комунальних підприємств міста. Дрогобицький же завод відповів міській раді відмовою. Гадаю тут усе зрозуміло без коментарів.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватися або зайти на сайт під своїм ім'ям.

комментарів

Ваше ім'я: *
Ваш e-mail: *

Підписатись на коментарі

Код: оновити, якщо не видно коду
Введіть код: